سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تربیت کودک

با سلام و احترام . 

در مورد لزوم بازی و نقش اسباب بازیها صحبت کردیم حالا باید بدانیم که چه نوع بازیهایی می تواند به تربیت فرزند ما کمک کند .البته بازیها به تناسب دختر و پسر بودن فرزند تغییر می کند دختر ها به بازیهای در حال نشسته و یا بازیهایی که جنبه کلامی داشته باشد بیشتر علاقه دارند و پسر ها به بازیهایی که حرکت و جنب و جوش بیشتری بطلبد . آنچه مهم است این است که بازیها دو نوع است یکی بازیهای تک نفره دوم بازیهای دو یا چند نفره و بازیهای کودک شما باید شامل هر دو نوع باشد فرزند می تواند به تنهایی با اسباب بازیهایش بازی کند اما اگر همیشه اینطور باشد و پدر و مادر و بچه های دیگر در بازی او وی را همراهی نکنند این کودک در روابط اجتماعی دچار مشکل می شود و کم کم به انزوا عادت می کند پس چند نوع بازی مناسب را به شما معرفی می کنیم که تاثیر خوبی در رفتار کودک دارد: 

1 - با کودکتان کشتی بگیرید . گاهی شما او را به زمین بزنید و گاهی اجازه بدهید او شما را شکست دهد تا طعم پیروزی و شکست را بچشد . 

2- خاک بازی و گل بازی یا خمیر هایی که به شکلهای متفاوتی در می آید بسیار به کودک آرامش می دهد و تخیل او را قوی می کند اگر چه خانه تان ممکن است کمی کثیف شود . 

3- بادبادکی درست کنید و با او به کوچه بروید و به او کمک کنید تا آن را هدایت کند . 

4- شما پنهان شوید و بگویید شما را پیدا کند .  

5- بالشی در دست بگیرید و بگویید مشت بزند و یا به توپ ضربه بزند ( این نوع بازی انرژی او را تخلیه می کند تا به کسی ضربه نزند ) 

6- بازیهایی که در آن نقش ایفا می شود مثلا مادر نقش مریض و بچه نقش پزشک را ایفا می کند . 

و بسیاری بازیهای دیگر . 

باید بدانیم اگر ما اینطور بازیها را برای کودک ایجاد نکنیم کودک متمایل به بازی های رایانه ای و بازی با موبایل می شود که بسیار می تواند خطرناک باشد و یکی از ضررهای آن اینست که فرزند از اختیار پدر و مادر خارج می شود در ضمن تا مجبور نشده اید نگذارید فرزند شما با بچه هایی که فاصله سنی محسوسی با او دارند بازی کند چون فرزند شما تاثیر بدی می پذیرد .مثلا بچه 3ساله نباید با بچه 6ساله بازی کند مگر مثل دو برادر که چاره ای در این مورد نیست



ارسال شده در توسط