سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تربیت کودک

با سلام . تو مطالب قبل گفتیم که بازی نقش اساسی در تربیت فرزند داره . باور کنید ما بازی کودکانمون رو جدی نمی گیریم . اما دشمن روی بازی خیلی حساب باز می کنه بخاطر همین سعی می کنند تو اسباب بازی هایی که می سازند فرهنگ نابودگرشون رو وارد کنند . بد حجابی و بی بند و باری , موسیقی , رقص , تبلیغ چهره های هالیوودی مثل بت من و بن تن و مرد عنکبوتی و موارد فراوان دیگه ای که در بازیهای فرزندان ما گنجانده میشه تا بتونند از همون کودکی در روانشون تاثیر بگذارند .

اما ما هم باید بازی های سالم رو به بچه هامون یاد بدیم . اگر ما گفتیم تلویزیون رو باید بچه ها کمتر ببینند و با خیلی اسباب بازیهای غربی هم نباید بازی کنند پس بجای اینها باید جایگزین مناسبی داشته باشیم.

اجازه بدید چند تا بازی رو براتون معرفی کنم که هم سرگرم کننده است هم فکری یا حرکتیه و نشاط آور هم هست . در عین حال خرج زیادی هم نداره و می تونه مدت زیادی چند تا بچه و حتی بزرگتر ها رو هم مشغول کنه و یک تفریح سالم باشه.

یدونه از اونها رو امروز براتون می نویسم

نقطه و خط . به این صورت که نقطه هایی در فاصله های مشخص قرار می دهیم . مثلا صد تا نقطه در فاصله های یک سانتی از هم در چند ردیف قرار می دهیم . نفر اول یک خط از یک نقطه به نقطه نزدیک اون بصورت افقی یا عمودی می کشه نفر دوم هم یک خط دیگه می کشه تو هر جای صفحه که خواست البته بین نقطه ها . همینطور یکی یکی باید خط بکشن اما باید مواظب باشند که سه تا خط نزدیک هم طوری نشه که حریف با کشیدن یک خط چهارم  بتونه یک مربع درست کنه . اگر حریف بتونه یک مربع درست کنه اون وقت اون مربع برای اونه و یک امتیاز براش به حساب میاد و علامت خودش رو تو اون مربع ثبت می کنه و بعد از این کار باید دوباره یک خط بکشه و این کار ادامه پیدا می کنه و در آخر کار ممکنه با کشیدن یک خط 10 تا مربع نصیب حریف بشه . هر کسی مربع کمتری به حریف بده و خودش مربع بیشتری تصاحب کنه برنده است.

تصویر این بازی رو بصورت نیمه کاره براتون کشیدم نگاه کنید

بازی نقطه و خط

 

غیر از این بازی بازیهای دیگه هم هست مثلا همین اسم فامیل که فکر کنم همه بلد باشند و یک بازی هیجان انگیزه که گاهی 10 نفر رو میتونه مشغول کنه .

دارت بازی هم اگر بتونید یک جای امن براش پیدا کنید که در و دیوار رو خراب نکنه بازی خوبیه . یادمه تو خونه خودمون تیمی دارت بازی می کردیم از بچه گرفته تا آدم 60 - 70 ساله دارت می زدند خلاصه همه مشغول بودند و تفریح می کردند .

فعلا تا همین جا بسه بقیه بازی ها رو ان شاءالله در پست بعدی خدمتتون عرض می کنم.


ارسال شده در توسط