سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تربیت کودک

به نام خدا


سلام

بد غذایی بچه ها و مشکل غذا دادن به کودکان چیزی است که خیلی از والدین رو آزار می ده . خیلی از والدین با یه بشقاب غذا دنبال بچه راه میفتن و نیم ساعت باهاش سرو کله می زنن دعواش می کنن بهش وعده می دن خلاصه به هر دری می زنن تا این بچه غذا بخوره ولی این مشکل با این حالت حل نمی شه .

راه حل چیه ؟

باید یه کم حوصله کرد و چند تا کار باید انجام داد :

1- غذا رو برای کودکتون زیبا کنید . سعی کنید هم طعم غذا خوشمزه باشه و هم زیبا باشه بچه ها از غذاهای زیبا و خوشبو خوششون میاد و جذبش می شن .

2- اگر چیزی از غذا رو نمی خوره اون رو به یک شکل دیگه دربیارید مثلا اگر کودک شما ماهی سرخ شده نمی خوره ماهی رو به صورت کبابی تهیه کنید و بهش بدید .

3- از کودک در تهیه غذا کمک بگیرید . همینکه کودک خودش رو سهیم ببینه بیشتر رغبت نشون می ده .

4- اصلا منت کودک رو نکشید اصلا هم به او وعده ندهید و مخصوصا بخاطر غذای خاصی او رو دعوا نکنید چون وضع بدتر می شه . باید خودتون با اشتها غذا بخورید و اگر کودکتون سر سفره نیومد بعد از خوردن غذا اون رو در یخچال بذارید یک کم که صبر کنید کودک شما خودش گرسنه می شه اونوقت می تونید غذای سرد رو براش بذارید مطمئن باشید یکی دو بار که غذای سرد بخوره خودش سر سفره حاضر می شه .

5- البته باید توجه کنید که غذا خوردنش برای کودک شما سخت نباشه اگر سخت باشه کمکش کنید . سعی کنید در هر صورت شرایط کودکتون رو درک کنید.

6- سعی کنید آرامش خودتون رو از دست ندید و به هیچ وجه بخاطر این مسائل کودکتون رو سرزنش نکنید .  تربیت کودک
ارسال شده در توسط